неделя, 28 декември 2014 г.

Paris is always a good idea! #1

Здравейте момичета,

Дано не сте ме позабравили,но какво да се прави..ежедневие,ангажименти,две работи и какво ли още не..Но както Ви споменах смятам да ''изчистя'' публикациите,които събират прах на лаптопа ми и новата година да започне на чисто :)
И сега е време да поговорим за Париж!!!Париж!!! Париж!!!Влюбена съм в този град!Знаех,че има нещо вълшебно там,но когато се докоснах до всичко усетих с цялото си сърце и душа тази магия!
Повечето от Вас знаеха за това пътуване,което всъщност беше подарък за рожденния ден на моят приятел.Пътуването се състоя на 1 август,а подготовката започна от месец Май.
Всъщност с началото на това пътуване се положиха и основите на новата промяна в живота ни,а именно преместването ни в България(за което отново повечето от Вас знаят).
Сигурно цял живот ще помним това пътуване,тази емоция и тръпка!!!
И без повече приказки ...Това е Париж!

Всъщност имахме малко спънки 2 дни преди да тръгнем.Като за начало ми се обадиха от хотела и ми казаха,че тъй като правили ремонт на стаите,все още имало такива,които не са готови и трябва да ни преместят в друг хотел.Аз бях в шок!Но хотела в който ни местиха  не беше далеч от първия,който резервирах.Освен това мястото в паркинга ни остана резервирано.Успокоих се и продължих да стягам багажа(който всъщност напълни две коли хахах).Тръгнахме в 11ч вечерта за Париж на 31 юли.Незнам как и по какъв начин,но моят приятел е натиснал на навигацията-път без такса...и точно това натискане ни удължи пътя с 1ч...Но и това е друга тема. ахха Разстоянието между Хага и Париж е около 600 км.Пристигнахме в 6ч сутринта и имаше вече страшно задръстване.Хотела намерихме лесно.Паркирахме колата в подземния гараж,оправихме документите от първия хотел и се придвижихме към вторият,който се оказа на 1 км..Супер,нали?Но не и с багаж аххаха.
  Оставихме си нещата,освежихме се.Поразпитах момичето на рецепцията за някой дестинации и въпроси относно метрото.И хоп вече бяхме на метро станцията Луис Мишел.Всъщност така бях проучила всичко,че ми трябваха 2 минути да се ориентирам за билетите и за всичко останало.
  Първата спирка в Париж беше квартала Montmartre.Той е разположен върху най-високата част на Париж.Бил е и е все още средище на много известни художници и хора на изкуството.Има забележителна архитектура.В този квартал се намират катедралата Basilique du Sacré Cœur и прочутото кабаре Moulin Rouge.
И ето я величествена,бяла и осветена от слънчевите лъчи-Basilique du Sacré Cœur!
Тя беше първото ми докосване до Париж!И след като я видях вече осъзнах къде съм.
  От този хълм се открива невероятна гледка към целият Париж.Аз и Крум бяхме пленени от всичко,което виждахме.Някак забравихме леката умора,недоспиването и жегата.Просто стояхме и гледахме небето,сградите и всичко така френско.

Влезнахме в базиликата и възхищението ни беше още по-голямо.Естествено имаше забрана за снимки,но въпреки това имаше нарушители...Колкото е голяма отвън,толкова е огромна и отвътре..Гледахме с отворена уста...След като неусетно мина 1 ч в снимки и обиколки из уличките на този така артистичен квартал се насочихме пеша към най-известното кабаре в целият свят..

Вървейки естествено започна и голямото пазаруване на сувенири и подаръци.И не след дълга разходка пред нас се откри червеното кабаре!

Страхотно място,страхотна атмосфера :) Следващата спирка беше
Notre-Dame de Paris.Взехме метрото и походихме малко,а по пътя се нагледахме на страхотни фонтани,улички и магазинчета.

Ето я и Парижката Света Богородица!Величествена и със страхотна архитектура!Беше толкова топло,че търсихме сянка и място да поседнем и да починем малко.
Тази готическа катедрала е разположена на остров Сите на река Сена.Дълга  е 130 м и е широка 50 метра.Има 3 портала.Изключително изящна и величествена.Опашката беше огромна...времето беше изключително топло..и по наша преценка решихме да продължим към другите забележителности на Париж..като преди това седнем да си починем на кафенцето точно до катедралата.

И след кратката почивка за кафенце...започна и дългата разходка по Сена..Влюбени и щастливи решихме да се качим и на лодка и така разходката да стане още по красива и романтична.
С лодката обиколихме една от най-големите забележителности,разположени по р.Сена.Цената на човек е 15 евро,но преживяването,което изживяхме няма цена :)
След страхотната разходка по Сена се насочихме към Le musée du Louvre,Tour Eiffel и площад Трокадеро.
Сигурно тази обиколка туристите я правят 5 дни,а ние успяхме да се докоснем до всичко в рамките на 2 дни :)
Лувъра е най-големият национален музей на Франция.Сградата е използвана първо като военно укрепление,като кралска резиденция,а сега като музей.Честно казано една моя приятелка ми сподели,че и да не влезнем вътре-няма да сгрешим.Опашките бяха огромни и честно казано не ни се прекарваше часове,чакайки за билети.Разгледахме,направихме доста снимки и продължихме към градините на Тюйлери.
И хоп под Триумфалната арка и ето ги градините-зелени,с много цветя и място за отдих.Отново се спряхме за кратка почивка :) Фонтаните така приятно разхлаждаха,че не ни се тръгваше,но ни очакваше Айфеловата кула....
И ето вече я виждахме!Пишейки сега тази публикация се върнах назад и мисловно преминах през всички забележителности отново..Вече бяхме уморени и то много..беше около 7ч вечерта...исках да я видя и да я докосна...нищо друго не ми трябваше..нито да се качвам отгоре,нито да чакам да светне..просто исках да я видя...Винаги съм си я представяла огромна...но просто аз и Крум бяхме смаяни...Стояхме,хапвахме сладолед и просто я гледахме..Страхотно чувство,страхотна емоция,страхотни спомени!Настръхвам!!!

А площад Трокадеро беше допълнение към цялостната картина!
След като прекарахме около два часа захласнати в тази гледка,се насочиме към метрото и от там до хотела ни..Избрахме симпатично малко ресторантче в близост до хотела.Оставихме всичко традиционно вкусно за ден втори от нашето пътуване...
Още е пред очите ми.....
Това беше ден 1-ви от посещението ни в Париж!Бяхме уморени,щастливи и влюбени!
Обичам Париж!Ще го посетим отново-това си обещахме :)
Очаквайте 2-ра част съвсем скоро....

Поздрави Таня :)

1. Охх...нямам търпение вече <3 Радвам се,че се върна. Липсваха ми много публикациите ти .. Ще чакам всички обещани постове с нетърпение хах